fot. © www.planarstudio.pl
Przypomnienie zasad + ważna nowość regulaminowa
Z racji tego, że do rozgrywek przystąpi sporo nowych zespołów, zebraliśmy w jedno miejsce zbiór najważniejszych zasad, których przypomnienie przyda się też pewnie dotychczasowym uczestnikom.
Mamy też do zakomunikowania jedną ważną zmianę w regulaminie, która wejdzie w życie już od jutra. Ale po kolei.
-
mecze w Nocnej Lidze trwają 2x20 minut
-
ostatnia minuta jest zatrzymywana, ale tylko w przypadku gdy różnica bramek jest mniejsza niż 3. W sytuacji gdy dana drużyna przegrywa dwoma bramkami i w trakcie ostatniej minuty traci kolejną, czas przestaje być zatrzymywany. Z kolei jeśli dana drużyna przegrywa trzema bramkami i w trakcie ostatniej minuty zdobędzie gola, czas i tak NIE JEST zatrzymywany. Warunkiem zatrzymywania czasu jest „wejście” w ostatnią minutę przy różnicy dwóch goli
-
nie ma możliwości przełożenia spotkania na inny dzień lub tydzień (wyjątkiem jest ekstremalna sytuacja lub poinformowanie z dużym wyprzedzeniem)
-
terminarz na następną kolejkę będzie podawany zawsze we wtorek rano (czyli w przypadku drugiej kolejki, czekamy na Wasze prośby godzinowe do najbliższego poniedziałku, do godziny 23:59)
-
podczas meczów obowiązują kary 2 minut i 5 minut. I właśnie tutaj nastąpią dwie zmiany! Od jedenastej edycji redukcji ulegnie kara za przeprowadzenie złej zmiany (czyli nie w strefie do tego przeznaczonej). Teraz będzie ona wynosiła 1 minutę i nie będzie tożsama z żółtą kartką. Dodatkowo – dotychczas było tak, że jeśli dany zespół otrzymywał karę i stracił bramkę, nie mógł uzupełnić kadry. Tutaj także następuje zmiana – przy stracie gola usunięty zawodnik wraca od razu na parkiet! Dlaczego? Powodów jest kilka. Zdarzały się przypadki, że sędzia zbyt pochopnie odsyłał gracza na ławkę kar, zespół w osłabieniu tracił 2-3 gole i przegrywał przez to mecz. Nie chcemy dopuścić do podobnej sytuacji. O wyniku spotkania ma decydować 40 minut, a nie 2 minuty. Poza tym wydaje nam się, że żadne przewinienie, nawet słusznie wskazane przez arbitra, nie jest warte straty 2-3 goli. Jedna stracona bramka to zdecydowanie wystarczająca kara. Chcemy też usystematyzować inne dwie sprawy związane z karami – po pierwsze: zawodnik ukarany wraca na parkiet TYLKO ze środka boiska. Po drugie - w sytuacji, gdzie jedna i druga drużyna grają w osłabieniu po żółtej kartce i pada gola, żadna z nich nie może uzupełnić składu
-
jeżeli karę 2-minut otrzymuje bramkarz – dopuszcza się możliwość, że plac gry opuszcza zawodnik z pola
-
kara 5 minut (czyli czerwona kartka) oznacza, że dana drużyna gra przez cały ten okres w osłabieniu (bez względu na tyle ile goli straci) a po jej upływie na parkiet może wejść nowy gracz
-
czerwona kartka to obligatoryjnie jeden mecz pauzy (przy rażącym naruszeniu przepisów możliwy jest dłuższy odpoczynek od NLH)
-
skompletowanie trzech żółtych kartek oznacza pauzę w jednym meczu
-
przypominamy, że auty wykonujemy z linii! Piłka nie musi jednak być styczna, ale wystarczy że jej obwód ma "kontakt" z linią
-
bramkarz ma 4 sekundy na wznowienie gry od bramki, podobnie jak zawodnik wykonujący aut czy rzut rożny. W przypadku błędu bramkarza, sędzia dyktuje rzut wolny pośredni z linii pola karnego. W pozostałych przypadkach następuje strata piłki na rzecz przeciwnika
-
auty bramkowe wykonujemy ręką
-
nie ma możliwości zdobycia gola przez bramkarza, po złapaniu piłki z akcji i wrzuceniu ją ręką do świątyni przeciwnika
-
początek syreny oznacza koniec spotkania. Jakkolwiek – jeżeli dany zawodnik strzela z dystansu, a syrena daje o sobie znać w trakcie lotu piłki, taki gol zostaje uznany jako prawidłowy. By najłatwiej to sobie wyobrazić, wystarczy obejrzeć jakikolwiek mecz koszykówki, gdzie zawodnik oddaje rzut przed upływem czasu i nawet gdy na tablicy widnieje już 0,0 a piłka wpada do kosza, punkty są zaliczane
-
zabrania się celowego stawania przed piłką w odległości mniejszej niż 2 metry przy rozgrywaniu przez przeciwników rzutu z autu, rzutu wolnego, czy też innego stałego fragmentu gry. Sędzia ma prawo za takie przewinienie upomnieć zawodnika żółtą kartką
-
w sytuacji gdy arbiter pokazuje żółtą kartkę, czas jest automatycznie zatrzymywany. W każdych innych okolicznościach, to arbiter decyduje kiedy zegar ponownie ma przestać odliczać czas
-
prosimy o ograniczenie przebywania na ławkach rezerwowych osób nie będących w składzie danej drużyny – kibiców zapraszamy na trybuny;)
-
każdy zespół ma do dyspozycji szatnie przeznaczoną tylko siebie, jakkolwiek prosimy, by po jej zamknięciu i udaniu się na mecz, kluczyk zostawić na stoliku organizatorskim (tam zawsze najłatwiej go znaleźć)
-
obowiązkiem każdego kapitana jest podanie po zakończonym spotkaniu najlepszego zawodnika drużyny przeciwnej oraz oddanie kluczyka od szatni
Inne ważne kwestie techniczne oraz organizacyjne:
-
do 4 kolejki można dopisywać zawodników, ale nie może być ich łącznie więcej niż 16 i nie można wykreślać z listy tych, którzy zagrali przynajmniej minutę
-
każde dopisanie zawodnika musi być ustalone wcześniej z organizatorem! Zabrania się udziału jednego zawodnika w dwóch zespołach
-
od 5 do 9 kolejki można użyć „jokera”, czyli dopisać jednego zawodnika, ale tylko wtedy, jeżeli Wasz skład miałby liczyć danego dnia czterech graczy. W każdej innej sytuacji dopisanie „jokera” nie wchodzi w grę
-
wyniki pojawiają się na stronie od razu po zakończonym spotkaniu
-
opisy meczów możecie znaleźć zawsze w piątek w raporcie meczowym (czyli np. po kliknięciu na wynik na stronie głównej)
-
magazyny będą się pojawiały w sobotę i niedzielę (prawdopodobnie po dwa jednego dnia)
-
jeżeli zauważycie jakikolwiek błąd na stronie (w strzelcach, asystentach, etc) prosimy o jak najszybszą informację
-
w kwestii wpisowego – przynajmniej połowa kwoty (czyli powiedzmy 800 zł) na pierwszej kolejce, reszta do 4 kolejki (czyli pierwszej w nowym roku)
Mimo, że sporo zasad udało się wypisać, domyślamy się, że nie o wszystkim pamiętaliśmy. Pozostałe ważne aspekty znajdują się w regulaminie czyli TUTAJ. Jeżeli mimo to macie jakieś pytania czy wątpliwości, to jesteśmy pod telefonem (501-162-400) lub mailem robert@nocnaligahalowa.pl.