fot. © www.planarstudio.pl
Regulamin rzecz święta!
Z racji tego, że do rozgrywek przystąpi sporo nowych zespołów, zebraliśmy w jedno miejsce zbiór najważniejszych zasad, których przypomnienie przyda się też pewnie dotychczasowym uczestnikom.
W regulaminie nie zaszło wiele zmian, lecz kilka spraw postanowiliśmy uściślić. Prawdę mówiąc, to nic na Nocnej Lidze nie irytuje bardziej, niż zawodnik kłócący się o jakiś punkt ligowych przepisów, do których nigdy nie zajrzał. Dlatego przeczytajcie uważnie poniższe aspekty i postarajcie się zapamiętać z nich jak najwięcej. Ta wiedza nie zaszkodzi.
-
mecze w Nocnej Lidze trwają 2x20 minut
-
ostatnia minuta jest zatrzymywana, ale tylko w przypadku gdy różnica bramek jest mniejsza niż 3. W sytuacji gdy dana drużyna przegrywa dwoma bramkami i w trakcie ostatniej minuty traci kolejną, czas przestaje być zatrzymywany. Z kolei jeśli dana drużyna przegrywa trzema bramkami i w trakcie ostatniej minuty zdobędzie gola, czas i tak NIE JEST zatrzymywany. Warunkiem zatrzymywania czasu jest „wejście” w ostatnią minutę przy różnicy dwóch goli
-
nie ma możliwości przełożenia spotkania na inny dzień lub tydzień (wyjątkiem jest ekstremalna sytuacja lub poinformowanie z dużym wyprzedzeniem, ale i wtedy nie możemy niczego obiecać)
-
terminarz na następną kolejkę będzie podawany zawsze we wtorek rano dla czwartej ligi, w środę rano dla trzeciej, etc (czyli w przypadku drugiej kolejki, czekamy na Wasze prośby godzinowe najpóźniej po rozegranym spotkaniu)
- obowiązujące kary to 2 i 5 minut. Kara odbywa się przy stoliku sędziowskim, a za jej pomiar, jak również za możliwość powrotu na parkiet odpowiada stolik sędziowski. Zawodnik wchodzi na plac ze środka boiska
- w sytuacji kary 2-minutowej, gdy zespół grający o jednego mniej traci gola - drużyna może uzupełnić skład. Przy karze 5-minutowej, bez względu na liczbę straconych goli, kara musi zostać wykonana do samego końca
- w sytuacji gdy nastąpi JEDNOCZESNA kara wykluczenia (czyli jeżeli zawodnicy otrzymali upomnienie W TYM SAMYM czasie), zdobycie bramki nie powoduje, że drużyna tracąca gola może uzupełnić skład. W takim przypadku kara musi zostać wypełniona do końca!
-
jeżeli karę 2-minut otrzymuje bramkarz – dopuszcza się możliwość, że plac gry opuszcza zawodnik z pola
-
kara 5 minut (czyli czerwona kartka) oznacza, że dana drużyna gra przez cały ten okres w osłabieniu (bez względu na tyle ile goli straci) a po jej upływie na parkiet może wejść nowy gracz
-
zła zmiana (przeprowadzona w złym miejscu lub gdy na parkiecie jest za dużo zawodników danej drużyny) to kara 1 minuty gry w osłabieniu
-
czerwona kartka to obligatoryjnie jeden mecz pauzy (przy rażącym naruszeniu przepisów możliwy jest dłuższy odpoczynek od NLH)
-
skompletowanie trzech żółtych kartek oznacza pauzę w jednym meczu
-
przypominamy, że auty wykonujemy z linii! Piłka nie musi jednak być styczna, ale wystarczy że jej OBRYS ma "kontakt" z linią
-
bramkarz ma 4 sekundy na wznowienie gry od bramki, podobnie jak zawodnik wykonujący aut czy rzut rożny. W przypadku błędu bramkarza, sędzia dyktuje rzut wolny pośredni z linii pola karnego. W pozostałych przypadkach następuje strata piłki na rzecz przeciwnika
-
auty bramkowe wykonujemy ręką
-
nie ma możliwości zdobycia gola przez bramkarza, po złapaniu piłki z akcji i wrzuceniu ją ręką do świątyni przeciwnika
-
początek syreny oznacza koniec spotkania. Jakkolwiek – jeżeli dany zawodnik strzela z dystansu, a syrena daje o sobie znać w trakcie lotu piłki, taki gol zostaje uznany jako prawidłowy. By najłatwiej to sobie wyobrazić, wystarczy obejrzeć jakikolwiek mecz koszykówki, gdzie zawodnik oddaje rzut przed upływem czasu i nawet gdy na tablicy widnieje już 0,0 a piłka wpada do kosza, punkty są zaliczane
- obowiązuje zakaz gry wślizgiem w ZASIĘGU gry – karany rzutem wolnym bezpośrednim, a w polu bramkowym rzutem karnym (wyjątek -> bramkarz we własnym polu karnym)
- jeżeli mamy sytuację zawodnika leżącego, który próbuje wyłuskać piłkę przeciwnikowi, ale go NIE fauluje, takie przewinienie karane jest rzutem wolnym pośrednim. W sytuacji, gdy dochodzi do faulu - mamy rzut wolny bezpośredni
- w przypadku uderzenia piłki o sufit, gra będzie wznowiona przez zawodnika drużyny przeciwnej z najbliższego miejsca kontaktu z sufitem z linii bocznej boiska
-
zabrania się celowego stawania przed piłką w odległości mniejszej niż 2 metry przy rozgrywaniu przez przeciwników rzutu z autu, rzutu wolnego, czy też innego stałego fragmentu gry. Sędzia ma prawo za takie przewinienie upomnieć zawodnika żółtą kartką
-
w sytuacji gdy arbiter pokazuje żółtą kartkę, czas jest automatycznie zatrzymywany. W każdych innych okolicznościach, to arbiter decyduje kiedy zegar ponownie ma przestać odliczać czas
-
prosimy o ograniczenie przebywania na ławkach rezerwowych osób nie będących w składzie danej drużyny – kibiców zapraszamy na trybuny;)
-
każdy zespół ma do dyspozycji szatnię przeznaczoną tylko siebie, jakkolwiek prosimy, by po jej zamknięciu i udaniu się na mecz, kluczyk zostawić na stoliku organizatorskim (tam zawsze najłatwiej go znaleźć)
-
obowiązkiem każdego kapitana jest podanie po zakończonym spotkaniu najlepszego zawodnika drużyny przeciwnej oraz oddanie kluczyka od szatni
Inne ważne kwestie techniczne oraz organizacyjne:
-
do 4 kolejki można dopisywać zawodników, ale nie może być ich łącznie więcej niż 16 i nie można wykreślać z listy tych, którzy zagrali przynajmniej minutę
-
każde dopisanie zawodnika musi być ustalone wcześniej z organizatorem! Zabrania się udziału jednego zawodnika w dwóch zespołach
-
od 5 do 9 kolejki można użyć „jokera”, czyli dopisać jednego zawodnika, ale tylko wtedy, jeżeli Wasz skład miałby liczyć danego dnia czterech graczy. W każdej innej sytuacji dopisanie „jokera” nie wchodzi w grę
-
zabrania się gry pod wpływem alkoholu lub jakichkolwiek innych używek. W sytuacji gdy sędzia, organizator lub zawodnik drużyny przeciwnej stwierdzą obecność na parkiecie zawodnika będącego w stanie nietrzeźwym - taki gracz zostaje zdyskwalifikowany do końca sezonu
-
dopuszcza się możliwość dyskwalifikacji zawodnika po analizie materiału video
-
od trzeciej kolejki będzie obowiązek gry jedynie w butach na płaskiej podeszwie
-
wyniki pojawiają się na stronie od razu po zakończonym spotkaniu
-
magazyny będą się pojawiały w sobotę i niedzielę (prawdopodobnie po dwa jednego dnia)
-
jeżeli zauważycie jakikolwiek błąd na stronie (w strzelcach, asystentach, etc) prosimy o jak najszybszą informację
-
w kwestii wpisowego – na pierwszej kolejce obowiązek zapłacenia 1000 zł (przy braku wpłaty - drużyna nie zostaje dopuszczona do spotkania). Reszta maksymalnie do czwartej kolejki
Mimo, że sporo zasad udało się wypisać, domyślamy się, że nie o wszystkim pamiętaliśmy. Pozostałe ważne aspekty znajdują się w regulaminie czyli TUTAJ. Jeżeli mimo to macie jakieś pytania czy wątpliwości, to jesteśmy pod telefonem (501-162-400) lub mailem robert@nocnaligahalowa.pl