fot. © www.nocnaligahalowa.pl

Małe, ale ważne zmiany w regulaminie!

30 listopada 2019, 23:58  |  Kategoria: Ogólna  |  Źródło: inf.własna  |   dodał: roberto  |  komentarze:

Ponieważ już w poniedziałek do rozgrywek przystąpi sporo nowych zespołów, zebraliśmy w jedno miejsce zbiór najważniejszych zasad, których przypomnienie przyda się też pewnie dotychczasowym uczestnikom.

W regulaminie nie zaszło wiele zmian, lecz kilka spraw postanowiliśmy uściślić. Prawdę mówiąc, to nic na Nocnej Lidze nie irytuje bardziej, niż zawodnik kłócący się o jakiś punkt ligowych przepisów, do których nigdy nie zajrzał. Dlatego przeczytajcie uważnie poniższe aspekty i postarajcie się zapamiętać z nich jak najwięcej. Ta wiedza nie zaszkodzi. Wpisy z odnośnikiem UWAGA! to nowe punkty regulaminowe, których stosowanie będzie respektowane od premierowej serii.

  • mecze w Nocnej Lidze trwają 2x20 minut

  • ostatnia minuta jest zatrzymywana, ale tylko w przypadku gdy różnica bramek jest mniejsza niż 3. W sytuacji gdy dana drużyna przegrywa dwoma bramkami i w trakcie ostatniej minuty traci kolejną, czas przestaje być zatrzymywany już do końca spotkania. Z kolei jeśli dana drużyna przegrywa trzema bramkami i w trakcie ostatniej minuty zdobędzie gola, czas i tak NIE JEST zatrzymywany. Warunkiem zatrzymywania czasu jest „wejście” w ostatnią minutę przy różnicy dwóch goli

  • nie ma możliwości przełożenia spotkania na inny dzień lub tydzień (wyjątkiem jest ekstremalna sytuacja lub poinformowanie z dużym wyprzedzeniem, ale i wtedy nie możemy niczego obiecać)

  • terminarz na następną kolejkę będzie podawany zawsze we wtorek rano dla czwartej ligi, w środę rano dla trzeciej, etc (czyli w przypadku drugiej kolejki, czekamy na Wasze prośby godzinowe najpóźniej po rozegranym spotkaniu)

  • obowiązujące kary to 2 i 5 minut. Kara odbywa się przy stoliku sędziowskim, a za jej pomiar, jak również za możliwość powrotu na parkiet odpowiada stolik sędziowski. Zawodnik wchodzi na plac ze ŚRODKA boiska
  • w sytuacji kary 2-minutowej, gdy zespół grający o jednego mniej traci gola - drużyna może uzupełnić skład. Przy karze 5-minutowej, bez względu na liczbę straconych goli, kara musi zostać wykonana do samego końca
  • w sytuacji gdy nastąpi JEDNOCZESNA kara wykluczenia (czyli jeżeli zawodnicy otrzymali upomnienie W TYM SAMYM czasie), zdobycie bramki nie powoduje, że drużyna tracąca gola może uzupełnić skład. W takim przypadku kara musi zostać wypełniona do końca!
  • jeżeli karę 2-minut otrzymuje bramkarz – dopuszcza się możliwość, że plac gry opuszcza zawodnik z pola

  • kara 5 minut (czyli czerwona kartka) oznacza, że dana drużyna gra przez cały ten okres w osłabieniu (bez względu na tyle ile goli straci) a po jej upływie na parkiet może wejść nowy gracz

  • zła zmiana (przeprowadzona w niedozwolonym miejscu lub gdy na parkiecie jest za dużo zawodników danej drużyny) to kara 1 minuty gry w osłabieniu

  • czerwona kartka to obligatoryjnie jeden mecz pauzy (przy rażącym naruszeniu przepisów możliwy jest dłuższy odpoczynek od NLH)

  • skompletowanie trzech żółtych kartek oznacza pauzę w jednym meczu

  • przypominamy, że auty wykonujemy z linii! Piłka nie musi być jednak styczna, ale wystarczy że jej OBRYS ma "kontakt" z linią. Wykonanie autu zza linii lub sprzed powoduje stratę piłki na rzecz przeciwnika. W przypadku rzutów rożnych dopuszcza się możliwość jego wykonania z boiska (z zachowaniem zdrowego rozsądku). W sytuacji gdy zawodnik wybije futbolówkę zza linii końcowej - sędzia przyznaje aut bramkowy drużynie przeciwnej

  • bramkarz ma 4 sekundy na wznowienie gry od bramki, podobnie jak zawodnik wykonujący aut czy rzut rożny. W przypadku błędu bramkarza, sędzia dyktuje rzut wolny pośredni z linii pola karnego. W pozostałych przypadkach następuje strata piłki na rzecz przeciwnika

  • auty bramkowe wykonujemy ręką. UWAGA! Jeżeli w ostatnich pięciu minutach meczu bramkarz wykona aut bramkowy nogą - sędzia dyktuje rzut wolny pośredni z linii pola karnego! W pozostałych fragmentach spotkania, bramkarz ma obowiązek powtórzyć wznowienie gry w sposób zgodny z zasadami. Jeżeli jednak dany golkiper po raz drugi w danym spotkaniu popełnia podobny błąd, sędzia również ma obowiązek wznowić grę rzutem wolnym pośrednim z linii pola karnego dla drużyny przeciwnej

  • nie ma możliwości zdobycia gola przez bramkarza, po złapaniu piłki z akcji i wrzuceniu ją ręką do świątyni przeciwnika

  • początek syreny oznacza koniec spotkania. Jakkolwiek – jeżeli dany zawodnik strzela z dystansu, a syrena daje o sobie znać w trakcie lotu piłki, taki gol zostaje uznany jako prawidłowy. By najłatwiej to sobie wyobrazić, wystarczy obejrzeć jakikolwiek mecz koszykówki, gdzie zawodnik oddaje rzut przed upływem czasu i nawet gdy na tablicy widnieje już 0,0 a piłka wpada do kosza, punkty są zaliczane

  • obowiązuje zakaz gry wślizgiem w ZASIĘGU gry – karany rzutem wolnym bezpośrednim, a w polu bramkowym rzutem karnym (wyjątek -> bramkarz we własnym polu karnym)
  • jeżeli mamy sytuację zawodnika leżącego, który próbuje wyłuskać piłkę przeciwnikowi, ale go NIE fauluje, takie przewinienie karane jest rzutem wolnym pośrednim. W sytuacji, gdy dochodzi do faulu - mamy rzut wolny bezpośredni
  • w przypadku uderzenia piłki o sufit, gra będzie wznowiona przez zawodnika drużyny przeciwnej z najbliższego miejsca kontaktu z sufitem z linii bocznej boiska
  • zabrania się celowego stawania przed piłką w odległości mniejszej niż 2 metry przy rozgrywaniu przez przeciwników rzutu z autu, rzutu wolnego, czy też innego stałego fragmentu gry. Sędzia ma prawo za takie przewinienie upomnieć zawodnika żółtą kartką

  • w sytuacji gdy arbiter pokazuje żółtą kartkę, czas jest automatycznie zatrzymywany. W każdych innych okolicznościach, to arbiter decyduje kiedy zegar ponownie ma przestać odliczać czas

  • UWAGA! Na placu gry mają możliwość przebywania wyłącznie zawodnicy będący w składzie danego zespołu! Zabrania się przebywania na parkiecie osób postronnych: dziewczyn, partnerek, partnerów (jesteśmy tolerancyjni), żon, kibiców oraz zawodników zawieszonych za kartki. Nie ma od tego ŻADNYCH odstępstw! 

  • każdy zespół ma do dyspozycji szatnię przeznaczoną tylko siebie, jakkolwiek prosimy, by po jej zamknięciu i udaniu się na mecz, kluczyk zostawić na stoliku organizatorskim (tam zawsze najłatwiej go znaleźć)

  • obowiązkiem każdego kapitana jest podanie po zakończonym spotkaniu najlepszego zawodnika drużyny przeciwnej oraz oddanie kluczyka od szatni

Inne ważne kwestie techniczne oraz organizacyjne:

  • do 4 kolejki można dopisywać zawodników, ale nie może być ich łącznie więcej niż 16 i nie można wykreślać z listy tych, którzy zagrali przynajmniej minutę

  • każde dopisanie zawodnika musi być ustalone wcześniej z organizatorem! Zabrania się udziału jednego zawodnika w dwóch zespołach

  • od 5 do 9 kolejki można użyć „jokera”, czyli dopisać jednego zawodnika, ale tylko wtedy, jeżeli Wasz skład miałby liczyć danego dnia czterech graczy. W każdej innej sytuacji dopisanie „jokera” nie wchodzi w grę

  • zabrania się gry pod wpływem alkoholu lub jakichkolwiek innych używek. W sytuacji gdy sędzia, organizator lub zawodnik drużyny przeciwnej stwierdzą obecność na parkiecie zawodnika będącego w stanie nietrzeźwym - taki gracz zostaje zdyskwalifikowany do końca sezonu

  • dopuszcza się możliwość dyskwalifikacji zawodnika po analizie materiału video

  • prosimy o nierozgrzewanie się z piłką w okolicach boiska podczas trwania meczu (czy to Waszego czy innych drużyn)

  • wyniki sa aktualizowane po każdej strzelonej bramce. Gif - ta ikonka oznacza że mecz trwa. Jej zniknięcie powoduje, że dane spotkanie zostało zakończone

  • magazyny będą się pojawiały w sobotę i niedzielę (prawdopodobnie po dwa jednego dnia)

  • jeżeli zauważycie jakikolwiek błąd na stronie (w strzelcach, asystentach, składach, etc) prosimy o jak najszybszą informację

Mimo, że sporo zasad udało się wypisać, domyślamy się, że nie o wszystkim pamiętaliśmy. Pozostałe ważne aspekty znajdują się w regulaminie czyli TUTAJ. Jeżeli mimo to macie jakieś pytania czy wątpliwości, to jesteśmy pod telefonem (501-162-400) lub mailem robert@nocnaligahalowa.pl

Komentarze użytkowników: