fot. © www.nocnaligahalowa.pl
Kontrowersje kolejki - odc.2
Mimo że liczba kontrowersji w 2. kolejce była mniejsza niż tydzień wcześniej, nie oznacza to automatycznie, że sędziowie prowadzili spotkania bezbłędne. Pomyłki zawsze będą się przytrafiać.
W minionej serii gier najwięcej pod względem stykowych sytuacji działo się w 5. lidze. Wciąż panuje tam sporo chaosu. Częste przerwy w grze spowodowane kartkami pokazują, że zawodnicy nadal potrzebują czasu, aby w pełni przyswoić zasady gry. Liczymy, że z każdym tygodniem będzie w tej kwestii lepiej. Oczywiście w materiale nie brakuje również sytuacji z innych poziomów rozgrywkowych.
Pamiętajcie, że oglądając magazyn na YT, możecie sobie konkretny moment dodatkowo zwolnić, najeżdżając na kołowrotek i wybierając odpowiednią wartość z menu "Szybkość". Przypominamy, że możecie nam też podsyłać fragmenty, które chcecie, by znalazły się w materiale. Ułatwi nam to pracę, a jednocześnie pozwoli rozwiać Wasze wątpliwości dotyczące stykowych sytuacji.
1 sytuacja: Al-Mar - Auto-Delux: czy przerwanie gry było słuszne?
W tej sytuacji trudno mówić o prawdziwej kontrowersji. Jeden z sędziów, sugerując się zakrzywioną perspektywą, uznał, że odległość między strzelającym a obrońcą wykonującym wślizg była zbyt mała, co skłoniło go do użycia gwizdka. Drugi arbiter nie interweniował, co w tym przypadku było słuszne. Przypominamy, że dozwolone są wślizgi, jeśli odległość między zawodnikami wynosi co najmniej 1 metr. W tej sytuacji dystans ten był znacznie większy, więc decyzję o przerwaniu gry uznajemy za błąd. Na pocieszenie - dzięki zmianie przepisów, skończyło się tutaj tylko rzutem wolnym pośrednim. Jeszcze rok temu, to byłby rzut karny.
2 sytuacja: Klikers - Alpha Omeha: czy należała się czerwona kartka?
Podczas transmisji mówiliśmy już o tym, że wyprostowana noga Daniela Giery wyglądała bardzo groźnie. Zawodnik, choć jego drużyna prowadziła wysoko, zdecydował się niepotrzebnie na bardzo niebezpieczne zagranie. Trafił w nogę postawną bramkarza Klikersów, co mogło doprowadzić do poważnej kontuzji. Na szczęście skończyło się tylko na siniaku u Alka Prządki. Jednak w naszej ocenie arbiter powinien pokazać czerwoną kartkę, ponieważ intencja, sposób i skutki tego zagrania wskazują na rażące niebezpieczeństwo.
3 sytuacja: Gawulon - Real Varsovia: czy był faul, a jeśli tak, to gdzie?
Ocena tej sytuacji była niezwykle trudna, ponieważ zdarzenie miało miejsce w narożniku boiska. Bramkarz podjął próbę wybicia piłki i, jak sam wskazywał, trafił w nią. Nie możemy tego wykluczyć, ale styl jego interwencji był niebezpieczny. Niewykluczone, że trafiając w piłkę, zahaczył również o nogę napastnika. Dlatego w naszej ocenie faul istniał, ale najważniejsze pytanie brzmi: gdzie do niego doszło? Wydaje się, że raczej w polu karnym, choć z perspektywy sędziego ocena tej sytuacji była karkołomna.
4 sytuacja: JMP - Las Vegas Parano: czy gracz JMP był faulowany?
To jedna z ciekawszych sytuacji. Zawodnik Las Vegas wybija piłkę, ale następnie nakładką trafia przeciwnika. Kontakt nie był mocny, ale bez wątpienia był. Ocena tego incydentu była trudna, a dla sędziego, który widział czyste wybicie piłki, mogło to wyglądać zupełnie inaczej. My również mamy wątpliwości, ale skłaniamy się ku decyzji arbitra, który postanowił puścić grę.
5 sytuacja: Offside - Kartonat: Czy za ten faul należał się rzut karny?
Ta sytuacja budzi duże wątpliwości. Na nagraniu nie widać wyraźnego przewinienia Wiktora Gajewskiego. Owszem, kontakt między zawodnikami był, ale pytanie, kiedy dokładnie doszło do faulu? Nie widać pchnięcia, nie widać kontaktu nogami. Według nas nie ma tutaj mowy o faulu, a co za tym idzie – o rzucie karnym również.
6 sytuacja: Offside - Kartonat: czy arbiter słusznie puścił grę?
Ostatnia sytuacja dotyczy Adama Janeczka, który sugerował, że został kopnięty. Na nagraniu widać, że Damian Gałązka wstawił nogę przed gracza Kartonatu, a ten zahaczył o nią i się przewrócił. Może to sugerować, że były podstawy do użycia gwizdka. Kluczowe pytanie brzmi jednak: rzut wolny czy rzut karny? Wydaje się, że kontakt miał miejsce poza polem karnym, więc jeżeli byłby to faul, to konsekwencją powinien być rzut wolny.
Chętnie poznamy Wasze zdanie. Możecie korzystać z modułu komentarzy, jak również opisać co myślicie na naszym Facebooku, gdzie materiał video również został zamieszczony - TUTAJ.